Iskola-előkészítő
A statisztikák szerint egy átlagos magyarországi első osztályban a gyerekek harmadának szüksége van képességfejlesztésre vagy logopédiai fejlesztésre.
Mi lehet ennek az oka?
Az egyik fő probléma, hogy nincs átmenet az óvoda és az iskola között. Az óvodáknak nem feladatuk az iskolára való felkészítés. "Az iskolába még óvodás gyermek megy" - mondja Vekerdy Tamás. Nem csak fizikailag kell érettnek lennie az iskolakezdésre, hanem a pszichés és kognitív érettségnek is megfelelő szinten kell lennie. Már az első nap rengeteg új feladat várja, ami az óvodához képest hatalmas változás számukra. Az elvárásokhoz szinte egyik napról a másikra alkalmazkodniuk kell. Az az átmenet hiányzik, amikor minden nap vár rá egy rövid, de irányított játék. Ezek során derülhet ki igazán, ha valamelyik részképessége nem működik megfelelő szinten. Ebben az átmenetben tudunk segíteni a gyerekeknek. Nem írni, olvasni tanítjuk meg őket, hanem részképességeiket fejlesztjük. Amennyiben a gyermek részképességei megfelelően működnek, akkor sem felesleges a foglalkozás, hiszen pszichésen és szociálisan is fejlődik.
Mi az a Csodabogyó iskola-előkészítő program?
A Csodabogyó iskola-előkészítő program normál, 10 hónapos, vagy intenzív, 4, illetve 6 hónapos, iskolára való felkészülést jelent.
Célja, hogy a gyermekek játékos formában sajátítsák el az iskolakezdéshez szükséges készségeket, képességeket.
Hogyan működik az iskola-előkészítő program?
A foglalkozásokat egy komplex, két részből álló felmérés, valamint szülői konzultáció előzi meg. Ezután a szülővel egyeztetve beszéljük meg a vizsgálat eredményét, illetve azt is, hogy szükséges-e további vizsgálat, fejlesztés.
A foglalkozások túlnyomó része nem csak az asztal mellett ülve történik. Játékos, élménypedagógia alapú elemekkel erősítjük az iskolai tanuláshoz szükséges részképességeket, különösen a téri tájékozódást, sorrendiséget, figyelmet, finommotorikát, emlékezetet, általános ismereteket.
Nagy hangsúlyt fektetünk az olvasás-írás elsajátításához szükséges képességterületekre.
Erősítjük az önérvényesítést, az önfegyelmet, a pozitív önértékelést, gyakoroljuk az önálló munkát és az önellenőrzést.
A foglalkozás csoportos jellege miatt fejlődik a gyermek kitartása, türelme, kudarctűrése.
A foglalkozások 45 percesek, a szülők itt nem aktív résztvevők, azonban minden esetben részletes tájékoztatást kapnak az otthoni feladatokról és teendőkről.
Ajánlott az iskolába lépés előtti tanévben.
Iskola-előkészítő alapozása?
Igen!
Amennyiben a gyermek még 2 évet marad az óvodában, de szeretnéd időben elkezdeni a felkészülést, biztos alapokra építkezni, akkor az iskola-előkészítő alapozó csoportot javasoljuk.
A foglalkozásokat ebben az esetben is egy komplex, két részből álló felmérés, valamint szülői konzultáció előzi meg.